Microsoft представи по-умни търсачка и браузър
Microsoft представи обновените търсачка Bing и интернет браузър Edge, които използва изкуствения интелект ChatGPT. Той нашумя много през последните седмици, като дори се превърна в най-бързо растящата откъм брой активни потребители онлайн услуга досега.
Microsoft е един от основните инвеститори в компанията OpenAI, която създаде ChatGPT. Наскоро софтуерният гигант обяви, че ще увеличи инвестицията си още повече и ще използва технологиите ѝ в своите продукти.
"Това е нов ден за търсачките. Състезанието започва сега и ще се движим бързо. Най-важното е, че искаме да се збавляваме много като правим иновации в търсенето и моментът е подходящ:, казва Сатя Надела, изпълнителен директор на Microsoft.
"Новият Bing" ще може да дава повече информация и да разбира контекста на питанията по-добре. Ще може да предлага рецепти, съвети за пътувания и дори да се пазаруват стоки от онлайн магазини.
Microsoft дава за пример възможност Bing да бъде попитан да направи цялостен план за 5-дневно пътуване до Мексико сити, в който се включват дори отделни посещения и събития за всеки ден. Чат ботът дава пълен отговор заедно с линкове за повече информация към различните предложения.
Bing ще надгражда възможностите на ChatGPT и с релевантна информация от новини и скорошни събития от последните часове. Microsoft казва, че Bing използва подобрена версия на ChatGPT, която нарича "Моделът Прометей".
Обновеният Bing засега е достъпен само през компютър и е в ограничен пробен период. Това означава, че може да отговаря само на някои въпроси, като идеята е да се даде представа какво предстои. Потребителите могат да се запишат за достъп до пълните функции, когато са готови.
В близките седмици превю версията ще е достъпна "за милиони", като се подготвя и мобилна версия. Надела не дава конкретни срокове.
Обновеният браузър Edge също ще използва ChatGPT. Функциите ще са вградени в страничната лента на Edge. Те са две. Първата е "чат" и чрез нея потребителят може да получи резюме на дълга страница или документ, както и да питат въпроси по нейното съдържание.
Втората е "композиране". Чрез нея потребителят може да генерира текст за имейли, социални мрежи и други цели, като просто въведе кратко описание какво му трябва. За сега тези технологии работят само на английски език.
За Microsoft това са малки първи стъпки за по-голямата цел - внедряване на изкуствен интелект във всичките си услуги. Компанията работи и по усъвършенстването на алгоритмите, като казва, че в момента те все още се учат и може да допускат грешки.